Forenede Service optimerer arbejdsgange med ny driftsstyring

Effektive arbejdsgange, fuldt overblik og transparent opgaveløsning. Sådan lyder deklarationen på en helt ny satsning i Forenede Service, hvor tre administrative medarbejdere netop har uddannet sig i en særlig type driftsstyring. Målet er at sikre fuld gennemsigtighed for såvel kunde som drift, lyder meldingen fra adm. direktør i Forenede Service, Hans Fog.

Uddannelse er alfa og omega. Også i rengøringsbranchen, hvor tre medarbejdere i Forenede Service netop er hjemvendt fra et uddannelsesforløb i moderne driftsstyring.

”Vi har længe haft et ønske om at lette administrative opgaver for vores medarbejdere og samtidig effektivisere og skabe transparens i vores rengøringsydelser og kundeforhold. Det ønske gør vi nu til hverdag,” udtaler adm. direktør i Forenede Service, Hans Fog, og tilføjer:

”Gennem de seneste måneder har vi diplomuddannet tre centrale medarbejdere i brugen af et nyt driftsstyringssystem, der helt konkret vil lette hverdagen for mange medarbejdere fremover.”.

Hverdag og kundeforhold digitaliseres
Høxbroe, Jakovljevic og Rosenkilde. Sådan lyder teamet, der fremover står for at implementere den nye driftsstyring de medarbejdere, der dagligt arbejder med at sikre rene rammer på alt lige fra skoler og idrætshaller til kontorfællesskaber og hospitaler.

”Fremtiden er digital – også for rengøringsbranchen. Fremover vil vores ansatte have mulighed for at tilføje en tablet til rengøringsvognen,” forklarer Natalija Jakovljevic og uddyber:

”Vores nye driftsstyring giver medarbejderen det fulde overblik over dagens opgaver, og for hver løst opgave bliver der sat et flueben. I den anden ende af systemet sidder kunden, som hele tiden kan følge med i, hvordan arbejdet bliver løst – og det smarte er, at kunden altid kan bestille mere rengøring, hvis der af den ene eller den anden årsag er behov for det.”.

Branchen moderniseres
Det er virksomheden Datec, der står bag det driftsstyringssystem, som Forenede Service nu implementerer. Og der er høje forventninger til samarbejdet:

”Vi ser frem til samarbejdet, der skal sikre fuld transparens i et allerede første klasses facility management-arbejde,” indleder Geir Arne Hansen, CAO hos Datec, og uddyber:

”Jeg er overbevist om, at vi sammen kommer til at skabe de bedste forudsætninger for digitaliseringens succes i en branche, der kalder på modernisering.”.

Og I Forenede Service, der i skrivende stund tæller mere end 2.300 ansatte alene i Danmark, er man overbevist om, at samarbejdet, der er blandt det første af sin slags, kommer til at sætte en helt ny og mere digital dagsorden i branchen:

”Fremover kan vores kunder se frem til at følge med i arbejdet i real-tid. Det sikrer en høj grad af gennemsigtighed og overblik over, om kontrakten bliver overholdt. I samspil med kunden kan vi nu også identificere justeringer og tilføjelser, der på én og samme tid kan effektivisere vores arbejde og optimere kontraktforholdet,” forklarer Kim Høxbroe, seniorplanlægger i Forenede Service. Han tilføjer, at systemet også giver kunden mulighed for løbende at bestille nye opgaver.

 

Om Clean Pilot
Driftsstyringssystemet, som samarbejdet mellem Forenede Service og Datec baserer sig på, forventes fuldt integreret i løbet af 2021. Clean Pilot er tilpasset Insta 800-kontroller, så både planlægger, serviceleder og den pågældende medarbejder har én indgang til en fælles platform, der kan korrigeres fra minut til minut, og som viser både faste og afvigende arbejdsopgaver på den enkelte lokation.

Frederikke Amalie Jensen

Kontakt

Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til vores kommunikationsmedarbejder Frederikke Amalie Jensen på telefon: 20 52 95 15 eller via mail.

Send mail